En lösning, flera dynamiska format

Format med syfte
Dayli Publisher kan användas för olika ändamål vilket ger stor flexibilitet i den strategiska tillämpningen. Bygg enkelt och smidigt de format som stödjer dina aktiviteter och din årsplan. Läs mer om möjligheterna nedan.

Produktpresentation

– med fokus på bra erbjudanden

Dynamiska erbjudandekataloger lyfter fram rabatter och specialerbjudanden och är effektiva för att konvertera kunder som drivs av känslan av att göra ett bra köp till det bästa priset. Publikationerna är extra bra för att presentera ett brett sortiment av produkter, så att nyfikna kunder får möjlighet att utforska ditt sortiment.

Styrning av information och call-to-action

Dynamiska kataloger kan framhäva funktioner och besparingar på många olika sätt. Genom att använda splashes, ikoner, sliders och hotspots kan du styra var uppmärksamheten ska riktas på varje enskild produkt.

Publisher kan till och med använda ditt feed för att skapa automatiska villkor för när olika priser, erbjudanden eller information ska visas baserat på dina behov.

Öka din genomsnittliga varukorgsstorlek

Inspirerande och dynamiska kataloger får folk att vilja köpa mer eftersom de håller dem engagerade. Lockande bilder, engagerande videos och tilltalande rabatter får dem att scrolla vidare – nyfikna på att hitta de produkter de inte visste att de behövde. När de hittar det de vill köpa kan de lägga till det i sin varukorg med ett enkelt klick och fortsätta där de slutade.

“Det kræver ikke specialister eller dybe tekniske kompetencer at bruge Publisher. Det er både nemt og fleksibelt fortæller flere af vores kunder”

Customer Success Manager, Kristian Fjord

Shoppable Content 
– guidar till rätt köp

Shoppable Content-formatet erbjuder potentiella och nuvarande kunder värde genom att uppfylla deras informationsbehov inför ett köp. Shoppable Content kan till och med användas som SEO-innehåll för att attrahera organisk trafik, samtidigt som det gör det enkelt för dina kunder att konvertera när köplusten uppstår.

Shoppable Content finns i en mängd olika former

Shoppable Content handlar om att tillföra värde genom information – oavsett vad det är. Du kan skapa Top-10-listor, säsongsbetonade DIY-projekt, tips och tricks, guider eller tutorials för nybörjare inom ett branschrelevant ämne.
Med Publisher kan du till och med samla produkter i ett paket så att alla kan köpas med ett enkelt tryck. Du kan t ex skapa en Shoppable Content-sida som inspirerar till hobbyprojekt, där varje projekt enkelt kan köpas som ett paket så att kunderna snabbt kan beställa och komma igång.

Var ett varumärke med expertis inom just ditt område

Shoppable Content gör det möjligt för dig att guida dina kunder att göra rätt köp. Genom att erbjuda information om fördelar och nackdelar med olika produkttyper kommer kunderna att se ditt företag som ett varumärke med kunskap inom området och därmed bygga större förtroende för varumärket.

Större förtroende och lojalitet för varumärket

Kunder uppskattar värdefull och lättillgänglig kunskap från en källa de har förtroende för. Shoppable Content hjälper dig att bygga trovärdighet samt öka lojalitet och den tid kunderna interagerar med ditt varumärke.

Automatiserade publikationer
– gör merchandising ännu enklare och mer effektivt

Med Publisher kan du med få resurser lyfta fram produkter i en specifik kategori och skapa konverteringar längst ner i försäljningstratten. Med hjälp av vårt automatiserade ”katalogbygge” kan du kan du helt automatiskt visa ditt produktfeed i korta publikationer som du enkelt kan integrera på dina kategorisidor.

Snabbt genomförande med hjälp av en automatiserad “katalogbyggare”

Med hjälp av vår automatiserad “katalogbyggare” kan du snabbt och med mycket få resurser presentera och underhålla dina produktfeeds i korta publikationer som du kan distribuera på din egen webbplats och på Daylis medieplattform. De korta publikationerna är perfekta för att marknadsföra bästsäljare, nya kollektioner och produkter eller NOOS-varor i din webbshop.

Ett nytt och smartare sätt att marknadsföra produkter på

Använd Publisher för att lyfta fram specifika produkter som du vill sälja mer av. Och skulle du någonsin få slut på lager kan du enkelt byta ut produkten med några få klick. Du kan till och med marknadsföra relevanta produkter från andra kategorier – merchandising har aldrig varit enklare.

Öka konverteringar längst ner i försäljningstratten

De korta publikationerna stimulerar dina kunder visuellt inom en kategori de redan har visat intresse för. Det innebär att de blir mycket mer benägna att röra sig längre ner i tratten mot en värdefull konvertering.

Vill du ha rådgivning om våra lösningar?

Vi hjälper dig gärna att hitta rätt produkt så att du får ut det mesta av Dayli.